Frakt och Retur
Leveranstid: Normalt skickas varorna inom 1-3 arbetsdagar efter bekräftelsen av beställningen och betalning/godtagande av faktura erhållits. Under högsäsong eller semestertider kan leveranstiden bli något längre. Transportsätt: Vi använder oss av Postens tjänster.
Fraktavgift: Fraktavgiften är beroende helt på vikt.
Reklamationer: Skulle ett fel uppstå på en vara är vi angelägna om att du meddelar det så snart som möjligt, så felet kan granskas och ev rättas till, enligt konsumetköplagen.
Transportskador: Vid hämtning/direktleverans, ska synlig skada på sändelse eller misstänkt skada på varor i sändelse, granskas på uthämtnings/leveransplatsen och anmälas omedelbart till transportören och därefter till Företaget. Skador som upptäcks senare dvs. vid uppackning av varor hemma, ska inom sju dagar av avhämtnings/leverans-datum anmälas på följande sätt:
- Vid paketsändelse först till transportören och
därefter till Välmå i Borlänge.
- Vid brevsändelse till Välmå i Borlänge direkt.
|
Returer:
Ångerrätt: Sker enligt distansavtalslagen: Inom 14 dagar, packa returvaran väl och återsänd den i oskadat skick och i originalförpackning (Obs! Inte mot postförskott eller efterkrav). Bifoga gärna en returorsak. När en vara returneras till oss står du som kund för returkostnaden. Returvara mottagen i oskadat skick återbetalas.
Garantiärenden eller fellevererade varor: Kontakta butiken för instruktioner. Vid retur: packa varan väl och återsänd den i oskadat skick och i originalförpackning (Obs! Inte mot postförskott eller efterkrav). Bifoga ordernummer och en felbeskrivning/returorsak. Eventuell ersättningsleverans sker naturligtvis helt utan kostnad för kunden. Butiken ersätter fraktkostnader enl. överenskommelse. Obs! Vid outlöst sändelse, debiteras kunden för fraktens faktiska kostnad, samt en administrationsavgift av 195 kr plus eventuella transaktionsavgifter.
Miljö: Vi återanvänder packningsmaterial så mycket som möjligt, om inte kunden meddelat oss annat. |